top of page
Daniel Dudek

Jakie zalety ma animacja lub wizualizacja 3D produktu ?

Animacja 3D oraz Wizualizacje 3D to proces w którym tworzymy produkty w formie grafiki komputerowej / modeli 3D i renderujemy je wykorzystując foto-realistyczne silniki renderujące do formy grafiki rastrowej lub filmu - to jest główna definicja tego procesu.




Jednak w jaki sposób można zyskać wykorzystując taką technologię w stosunku do “tradycyjnych” rozwiązań takich jak sesja zdjęciowa czy nagranie wideo.


Poniżej opisujemy szereg argumentów dla których warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem.


1. Łatwość i szybkość realizacji


Główną zaletą animacji 3D oraz wizualizacji 3D produktu to praktycznie natychmiastowe rozpoczęcie projektu. Bazują na plikach produkcyjnych środowiska SolidWork lub CAD które możemy otrzymać od producenta, możemy bardzo szybko rozpocząć produkcję. W przeciwieństwie do sesji fotograficznej czy nagrań zdjęciowych nie musimy czekać na operatorów, sprzęt, oświetlenie, warunki pogodowe, dostępność studia czy samego produktu.




2. Skalowalność i elastyczność


Ze względu na to że realizowany projekt jest w pełni cyfrowy i nie opiera się na “fizycznym” produkcie, możemy zmienić w nim dowolne elementy na każdym etapie produkcji. Jest to ważna zaleta zwłaszcza dla produktów, które wchodzą dopiero na rynek, są bardzo innowacyjne lub dopiero powstaje ich dokładny zamysł. Rynek w wielu przypadkach weryfikuje czy założenia biznesowe są poprawne. Wtedy trzeba wprowadzać zmiany w produkcie. W takie sytuacji wymagałoby to ponownego nagrywania lub kolejnej sesji zdjęciowej co podwaja koszty przygotowania takich materiałów - nie w przypadku grafiki 3D.





3. Przesunięcie granicy penetracji rynku poprzez MVP


Każdy producent lub startup wie jak ważne jest by na rynek ze swoim produktem wejść jak najszybciej. MVP (minimum viable product) to status produktu który pozwala wprowadzić go na rynek nawet w formie koncepcji czy prototypu po to by sprawdzić czy rynek ten produkt przyjmie. Sprawdza się w ten sposób czy założenia były poprawne, czy cena jest odpowiednia przy jednoczesnym zbieraniu feedbacku od konsumentów.


Tworzą materiały marketingowe, sprzedażowe czy szkoleniowe w oparciu o animację 3D czy wizualizację 3D pozwala na wprowadzenie produktu na rynek o wiele szybciej. Już na etapie projektu czy koncepcji możemy ocenić czy istnieje zainteresowanie. Nie trzeba budować prototypów lub zamawiać małych serii





4. Nieograniczone możliwości techniczne (rozdzielczość i perspektywa)


Fotografia jak i nagrania wideo mają swoje ograniczenia, związane z technologią. Rozdzielczość obrazu może być maksymalnie tak duża jak matryca w aparacie. Realizując projekt przy pomocy modeli 3D możemy przekroczyć te granice w dowolny sposób. Wirtualna kamera może “wlecieć” w dowolne, nawet najmniejsze miejsce produktu. Może pokazać jego działanie w przekroju lub warunkach które są niedostępne dla tradycyjnego aparatu lub kamery (np. wysokie ciśnienie czy temperatura)





5. Wyższa jakość materiałów video.


Czasy w których prezentowano wycinki katalogów lub na szybko “sklejone” prezentacje w Powerpoincie już się skończyły. Klienci chcą coraz częściej zobaczyć produkt “w akcji”. Jeszcze na wczesnym etapie sprzedaży i pozyskiwania klienta trzeba pokazać mu coś ciekawego, wciągającego i wartościowego. Przedstawienie w formie 90-120 sekundowego wideo w formie animacji 3D możemy pokazać budowę, działanie i funkcjonalności produktu o wiele efektywniej niż prezentacja ppt. Konkurencja nie śpi i będzie o krok lepsza.





Zobacz przykładowe prezentacje produktu które zrealizowaliśmy dla naszych klientów w formie Animacji 3D czy Wizualizacji 3D w dziale Prezentacja Produktu.


Jeżeli taki projekt jest czymś co Cię interesuje, napisz do nas. Opowiemy Ci więcej


35 wyświetleń

Comments


bottom of page